Ultimate Finish od dawna popiera ochronę nowych samochodów od samego początku, a ten klient chciał mieć pewność, że jego nowe BMW M135i otrzyma to, co najlepsze.
Ponieważ klient mieszkał za granicą, odebraliśmy samochód z centrum dystrybucji BMW i przywieźliśmy go do studia detailingowego w celu przeprowadzenia zabiegu New Car Protection Treatment.
Biorąc pod uwagę, że samochód był fabrycznie nowy, spodziewałem się, że będzie pokryty kosmoliną (wosk ochronny używany przez producentów do zabezpieczania samochodów podczas transportu), ale poza kilkoma pozostałościami w osłonach, na karoserii nie było nic widocznego. Na masce i dachu było sporo hologramów, podejrzewam, że centrum dystrybucji usunęło wosk przed odbiorem - i w ten sposób powstały hologramy.
Na początek samochód został potraktowany Bilt-Hamber Korrosol, aby usunąć wszelkie zanieczyszczenia żelazem - dość często nowe samochody są przechowywane obok bocznic kolejowych przed dostawą do dealerów, co powoduje zanieczyszczenie cząsteczkami żelaza. Następnie użyto Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover aby usunąć ostatnie pozostałości wosku transportowego i odtłuszczono cały samochód używając Bilt-Hamber Surfex HD. Bagażnik, maska, zamki drzwi i nadkola również zostały potraktowane Surfex HD, a następnie cały samochód został spłukany. Ultimate Snow Foam i myjka ciśnieniowa z lancą Snow Foam pokryły samochód gęstą pianą w celu usunięcia większych cząstek brudu, aby nie dopuścić do przypadkowego zarysowania lakieru podczas mycia głównego. Następnie BMW zostało spłukane myjką ciśnieniową, po czym na koła został nałożony Valet Pro Bilberry Wheel Cleaner, wymieszany ze szczotką, a następnie spłukany. Przy użyciu metody dwóch wiader cały samochód został umyty przy użyciu Gtechniq G-Wash i Microfibre Madness Incredimitt - grubej rękawicy do mycia z długimi "makaronami" z mikrofibry, które usuwają brud i zatrzymują go z dala od powierzchni rękawicy. Dzięki temu jest ona bezpieczniejsza dla lakieru i zmniejsza ryzyko powstania zarysowań.
Po spłukaniu, BMW M135i zostało poddane końcowemu płukaniu przy użyciu systemu czystej wody Aqua Gleam i osuszone przy użyciu ręczników Swissvax Micro-Dry Wonder Dry Drying Towels. Używając Dodo Juice Basics of Bling Clay Bar i Born Slippy Clay Lube, cały samochód został poddany glinkowaniu, aby zapewnić usunięcie wszelkich pozostałych zanieczyszczeń. Przy użyciu polerki FLEX PE14-2-150 Rotary Machine Polisher, SCHOLL Concepts Black SofTouch Waffle Finishing Pad i SCHOLL Concepts S40, obszary zawierające hologramy zostały oczyszczone, aby przywrócić lakier do stanu fabrycznego. Reszta karoserii została wykończona ręcznie przy użyciu S40 na aplikatorze SCHOLL Concepts Black Hand Puck.
Wybrałem czarny pad SofTouch Waffle Finishing Pad, ponieważ jego powierzchnia jest miękka do wygładzania, a interfejs kanapkowy pozwala na ściśnięcie pada, aby pomóc w usunięciu hologramów. Na pozostałych powierzchniach musiałem użyć tylko Hand Puck, ponieważ miękka pianka w połączeniu z S40 zapewniała odpowiednią ilość cięcia, aby lakier był idealny.
Karoseria i koła M135i zostały następnie oczyszczone przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby usunąć wszelkie pozostałości po polerowaniu i olejach, co umożliwiło całkowite związanie uszczelniacza dla maksymalnej skuteczności i trwałości. Aby uszczelnić karoserię, Gtechniq EXO został nałożony dwukrotnie, dając wystarczająco dużo czasu pomiędzy warstwami, aby EXO mógł się utwardzić. Na koła nałożono Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. C5 tworzy bardzo trwałą, odporną na wysoką temperaturę barierę chroniącą felgi przed osadzaniem się pyłu hamulcowego i ułatwiającą ich konserwację.
Exo V2 charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem połysku, szczególnie jak na powłokę szklaną, dlatego był to idealny wybór dla czarnego lakieru metalicznego. Śliska warstwa odpycha brud i wodę, więc samochód będzie znacznie łatwiejszy do umycia. Jest również odporna na opady przemysłowe, dzięki czemu zachowuje trwałość przez bardzo długi czas.
Szyby zostały wyczyszczone przy użyciu Gtechniq G6 Perfect Glass i uszczelnione przy użyciu G1 Clear Vision Smart Glass, hydrofobowego uszczelniacza, który pomaga w rozpraszaniu deszczu, dzięki czemu jazda w trudnych warunkach pogodowych jest łatwiejsza i bezpieczniejsza.
Naszemu klientowi M135i zależało na uzyskaniu jak największej głębi połysku i poprosił o dodatkową warstwę Swissvax Crystal Rock, luksusowego wosku o bardzo wysokiej zawartości carnauby.
Dowiedz się więcej na http://chromy.com.pl/
Autor
Mariusz Furman
Redakcja chemadex.com.pl
Polecamy
Najnowsze
Jak sprawdzić przekaźnik samochodowy w warunkach domowych (5 prostych kroków)
W samochodzie znajduje się wiele podzespołów elektrycznych, które muszą ze sobą harmonijnie współpracować, aby zapewnić bezproblemową... [...]