Przygotowanie do przedsprzedaży Porsche 996 Targa z 2002 r.

Kiedy przychodzi do kupna samochodu, pierwszą rzeczą, na którą zwracamy uwagę, jest jego ogólny wygląd, a wygląd ten szybko staje się narzędziem negocjacji. Nic dziwnego, że jesteśmy mniej skłonni zapłacić "najwyższą cenę" za pojazd, który kosmetycznie wygląda mniej atrakcyjnie, niż za samochód, który jest nieskazitelnie czysty.

Rezerwacja samochodu na detailing przed sprzedażą gwarantuje, że pojazd będzie w najlepszym możliwym stanie kosmetycznym. Dokładne detailing wymaga znacznej ilości czasu i wielu entuzjastów samochodów po prostu nie mają wymaganej ilości czasu, aby poświęcić się procesowi, lub narzędzi, umiejętności i doświadczenia, aby poprawić lakier poprzez polerowanie maszynowe. Oczywistym wyborem jest więc oddanie samochodu do specjalistycznych detailerów, którzy zadbają o to, aby Twój pojazd był w doskonałej formie przed jego reklamą. - Matt Back, Master Detailer, UF Studio

Model 996 oznaczał zmianę kierunku rozwoju Porsche i przyniósł całą gamę nowych konstrukcji i cech, z których najważniejszą był silnik chłodzony wodą, a nie powietrzem. Dodatkowo, model 966 został zbudowany na całkowicie nowym podwoziu - pierwszym od czasu oryginalnego 911, wraz z bardziej opływową linią nadwozia i mocniej pochyloną przednią szybą. Wczesne modele miały napęd na tylne koła i były napędzane wolnossącym silnikiem o pojemności 3,4 litra i 6 cylindrach, generującym moc 296 KM. W 2002 roku model 996 otrzymał niewielki lifting, obejmujący m.in. zmienione reflektory oraz wprowadzenie nadwozia typu Targa. W oparciu o kabriolet, przesuwany szklany dach chowa się za tylną szybą.

porsche

Podczas gdy około trzydzieści trzy tysiące 996 zostało wyprodukowanych w 2002 roku, tylko 2630 egzemplarzy było wariantem Targa, co czyniło je czymś w rodzaju rzadkości. Wiedząc, że samochody w najlepszym stanie kosmetycznym są bardziej atrakcyjne dla nabywców, właściciel zarezerwował swoje czarne Porsche 996 Targa z niskim przebiegiem w studiu UF Brand Hatch, aby przed wystawieniem go na sprzedaż poddać samochód profesjonalnym zabiegom detailingowym. Porsche 996 Targa zostało poddane zabiegowi Gloss Enhancement, aby przywrócić lakier do życia, a następnie wykończone powłoką Kamikaze Collection Over Coat v2, aby zapewnić ochronę po zakończeniu etapów polerowania maszynowego. Po pierwsze, samochód wymagał dokładnego odkażenia i oczyszczenia.

Proces rozpoczął się od oczyszczenia felg i nadkoli za pomocą Bilt-Hamber Surfex HD w celu odtłuszczenia i zmiękczenia brudu i zanieczyszczeń. Surfex HD został zaaplikowany przy użyciu opryskiwacza Kwazar Super Pro Pump Up. Regulowana dysza ułatwiła skierowanie roztworu dokładnie tam, gdzie był potrzebny. Preparat został spłukany przy użyciu myjki ciśnieniowej Kranzle K-1152, co pozwoliło uwolnić się od przywartego błota i brudu uwięzionego przy wewnętrznej wardze nadkola. Następnie miejsca te zostały spryskane środkiem UF Iron + Fallout Remover w celu usunięcia pyłu hamulcowego. Po odczekaniu kilku minut, aby mogła zajść reakcja chemiczna, roztwór ten został również spłukany. Następnie koła i nadkola zostały umyte środkiem UF Safe Wheel Cleaner, przy użyciu Wheel Woolies, aby upewnić się, że z tylnej części felgi usunięto cały brud i zanieczyszczenia. Po kolejnym płukaniu zwrócono uwagę na komorę silnika, która została dokładnie odtłuszczona.

Wnęki silnikowe to idealne pułapki dla brudu i zanieczyszczeń: wystawione na działanie warunków drogowych, szybko tworzą się w nich brud i tłuste osady, a ponieważ silnik jest gorący, zapiekają się one na różnych elementach. Używając odtłuszczacza i miękkiej szczotki do detailingu, można poluzować uporczywie przywierający brud, tak aby można go było łatwo spłukać. - Matt Back, Master Detailer, UF Studio

Drzwi, maska i klapy bagażnika to naturalne pułapki dla brudu i zanieczyszczeń, dlatego zostały one spryskane roztworem odtłuszczacza i wymieszane szczotką do detali.

Następnie karoseria została również odtłuszczona i oczyszczona z zanieczyszczeń żelazem, po czym została wstępnie oczyszczona przy użyciu Ultimate Snow Foam, naniesionej za pomocą lancy pianowej dostosowanej do potrzeb firmy Kranzle, zamocowanej na urządzeniu K-1152 TST. Gęsta piana przywiera nawet do pionowych powierzchni i przez dłuższy czas utrzymuje się na nich, unosząc z powierzchni większe cząstki brudu i piasku.

Można je następnie spłukać, zanim rękawica do mycia wejdzie w kontakt z powierzchnią. Następnie zastosowano metodę dwóch wiader, aby dokładnie umyć samochód.

W tej metodzie wiadro do mycia wypełnione jest wodą i szamponem UF Pure, środkiem czyszczącym bez spłukiwania, bez środków nabłyszczających i dodatków, które mogłyby pozostawić osad.

Wiadro do płukania z preparatem Grit Guard jest napełniane czystą wodą. Rękawica do mycia jest zanurzana w wiadrze do mycia i napełniana roztworem, a następnie czyszczony jest fragment pojazdu. Brudna rękawica jest płukana w wiadrze do płukania i pocierana o osłonę przeciwpyłową, uwalniając cząsteczki brudu usuniętego z panelu. Osadzają się one na dnie wiadra, podczas gdy rękawica do mycia jest wykręcana przed ponownym napełnieniem jej roztworem myjącym z wiadra do płukania. Użycie dwóch wiader, po jednym dla każdej funkcji, oznacza, że roztwór myjący pozostaje czysty, podczas gdy wiadro do płukania zatrzymuje brud usunięty z pojazdu. Jest to najbezpieczniejsza metoda mycia samochodu, minimalizująca możliwość zawirowania lakieru zanieczyszczeniami, które dostały się do rękawicy myjącej w wyniku zanieczyszczenia krzyżowego brudną wodą.

Po zbadaniu lakieru stwierdzono, że do jego powierzchni nadal przylegają zanieczyszczenia. Kolejna aplikacja Ultimate Snow Foam została użyta jako środek smarny dla glinki, która ścina uporczywie przyklejone cząsteczki z lakieru, pozostawiając powierzchnię gładką jak szkło.

Ostateczne wykończenie zależy od tego, czy powierzchnia jest gładka jak szkło, co pozwala na maksymalne odbijanie światła, a nie jest poprzecinana grzbietami zanieczyszczeń, które zakłócają grę światła na panelu. Podczas gdy z wieloma zabrudzeniami można sobie poradzić za pomocą środków w sprayu, to jeśli zanieczyszczenia zapiekły się podczas szczególnie gorącej pogody, takiej jak ostatnio, to ich usunięcie może wymagać użycia glinki, która przywróci panelowi gładkie jak szkło wykończenie. - Matt Back, Master Detailer, UF Studio

Po kolejnym płukaniu pojazd został poddany końcowemu płukaniu czystą wodą przy użyciu filtra wody dejonizującej Aqua Gleam, a następnie wprowadzony do studia detailingowego i wysuszony przy użyciu bezdotykowego systemu suszenia BigBoi BlowR Pro. Zaprojektowane specjalnie dla branży detailingowej urządzenie BlowR Pro wykorzystuje podwójne silniki o dużej mocy do kierowania strumienia ciepłego, przefiltrowanego powietrza, które odprowadza wodę z paneli i ciasnych miejsc, osuszając samochód znacznie szybciej niż tradycyjne metody suszenia.

Koła zostały zdjęte w celu dalszego czyszczenia i ułatwienia dostępu do zacisków hamulcowych, które wymagały polerowania z powodu utlenienia czerwonej farby.

Po wypolerowaniu utlenienia, zaciski zostały pokryte warstwą Poorboys Wheel Sealant, aby zapobiec przywieraniu pyłu hamulcowego w przyszłości.

Następnie przeprowadzono inspekcję paneli przy użyciu oświetlenia o wysokiej intensywności, aby zidentyfikować obszary i rodzaje uszkodzeń. Oprócz swirli i zadrapań, na czarnym lakierze Basalt Black znaleziono również ślady zderzaków. Nic dziwnego, że 16-letni lakier Targi wyglądał na zmatowiały i pozbawiony blasku.

Na każdym panelu dokonano wielokrotnych odczytów głębokości lakieru, aby upewnić się, że pokrycie lakieru jest jednolite oraz aby sprawdzić, czy nie ma inteligentnych napraw, na które może mieć wpływ polerowanie maszynowe. Aby skorygować swirle, zadrapania i ślady po buforze na stosunkowo twardym lakierze, na większych, bardziej płaskich panelach zastosowano polerkę RUPES BigFoot LHR15 dual action, a na słupkach drzwi i dachu Targi - polerkę BigFoot LHR 75E Mini. Tarcze polerskie Meguiar's Microfibre zostały użyte z Koch-Chemie H8.02 Heavy Cut, zmniejszające się ścierniwo rozbija się, aby zapewnić wysoki połysk wykończenia wymagający minimalnego dopracowania.

Osłony reflektorów i świateł tylnych również wymagały polerowania maszynowego w celu usunięcia zmatowień i wirów z poliwęglanu, poprawiając przejrzystość i skuteczność.

Różnicę w rezultatach widać jak na dłoni.

Uszlachetnianie lakieru zostało zakończone przy użyciu RUPES Yellow Polishing Pad i Menzerna Super Finish Plus 3800, drobnoziarnistej politury wykończeniowej opracowanej do pracy z lakierami odpornymi na zarysowania.

Koła zostały ponownie odtłuszczone i umyte, przy czym szczególną uwagę zwrócono na miejsca, w których znajdują się uchwyty kół - miejsca, w których gromadzi się brud i zanieczyszczenia. Zaciski hamulcowe zostały wypolerowane ręcznie przy użyciu Menzerny 3800. Zaciski i koła zostały następnie spryskane Gtechniq Panel Wipe, aby przygotować powierzchnię pod Kamikaze Collection Over Coat v2, hydrofobowy, odporny na wysoką temperaturę nano-uszczelniacz.

Po wymianie kół w pojeździe, panele zostały również potraktowane środkiem Panel Wipe przed nałożeniem Over Coat v2. Następnie Britemax Easy Cut Metal Polish został użyty do usunięcia osadów sadzy i smoły z końcówek wydechu, po czym zostały one zabezpieczone Final Shine Metal Sealant i otrzymały dodatkową warstwę ochrony w postaci Over Coat v2.

Autor

Mariusz Furman

Redakcja chemadex.com.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@chemadex.com.pl

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją

Czym jest auto detailing?
Dlaczego warto skorzystać z auto detailigu?
Jak zadbać o swój samochód?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u nas.