Swissvax Endurance dla czarnego jak bazalt Porsche 991 Carrera 4S

Model 911 odniósł ogromny sukces w firmie Porsche, do tego stopnia, że niedawno obchodzono jego 50. rocznicę. Dreszczyk emocji związany z prowadzeniem samochodu o wysokich osiągach, który nie ma zbyt wielu kosztów związanych z innymi samochodami tej kategorii, sprawił, że 911 znalazło się na liście życzeń wielu młodych miłośników motoryzacji. W późniejszych latach Porsche udoskonaliło wnętrze, zapewniając 911-ce najwyższy poziom komfortu dla tych, którzy tęsknią za ekscytującą jazdą bez rezygnacji z wygody i praktyczności samochodu klasy executive. Można śmiało powiedzieć, że po pięćdziesięciu latach 911 nadal jest samochodem aspiracyjnym.

Porsche 991 to wewnętrzne oznaczenie siódmej generacji Porsche 911, które zostało zaprezentowane na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2011 r. Po niedawnej zmianie właściciela, ten wariant Carrera 4S trafił do studia Ultimate Detailing na zabieg korekty lakieru. Lakier w kolorze Basalt Black był pokryty drobnymi zarysowaniami i znaczną ilością śladów po zawirowaniach, co w połączeniu maskowało prawdziwy metaliczny kolor.

Widoczne były również ślady po wytrawianiu ptasim wapnem, na które należało zwrócić uwagę oraz ślady po szlifowaniu, szczególnie na przedniej części, która była poddawana ponownemu lakierowaniu.

Aby rozpocząć proces, 991 został odkażony przy użyciu Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover w celu usunięcia żelaznych zanieczyszczeń z karoserii i kół.

Koła zostały niedawno odnowione, więc były w doskonałym stanie, choć nadal zawierały pewne zanieczyszczenia w postaci cząsteczek żelaza, co widać na zdjęciach. Jest to ważny krok, ponieważ im dłużej pozwala się cząsteczkom żelaza pozostawać w kontakcie z lakierem, tym bardziej się one w nim osadzają. Mogą one stać się dość trudne do usunięcia i w tym momencie powodują wżery na powierzchni, których nie da się usunąć. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Po spłukaniu, cały samochód, łącznie z bagażnikiem, maską i drzwiami został odtłuszczony środkiem Bilt-Hamber Surfex HD, aby usunąć tłuste pozostałości z opadów środowiskowych, oleju napędowego z rozbryzgów drogowych i pułapek brudu, takich jak wpusty wokół drzwi i wnęki silnika.

Następnie 991 został potraktowany Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover, aby rozpuścić osady kleju, takie jak smoła drogowa i soki z drzew. Na koniec 991 został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam w celu usunięcia z powierzchni lakieru większych cząstek brudu i żwiru, tak aby zminimalizować ryzyko powstania dalszych zarysowań podczas procesu mycia.

Druga warstwa piany Ultimate Snow Foam została użyta jako smar do ostatecznego oczyszczenia przy użyciu gąbki Dodo Juice Square Sponge Clay Pad w celu usunięcia wszelkich pozostałych zanieczyszczeń.

Po spłukaniu osadów Porsche zostało dokładnie umyte przy użyciu płynu Swissvax Car Bath, myjki z mikrofibry Waschpudel i metody dwóch wiader. Po spłukaniu płynów z kąpieli samochodowej, podłączono filtr Aqua Gleam De-ionising, aby dać Porsche ostatnie płukanie czystą wodą, a następnie osuszono je ręcznikami Swissvax Micro-Dry Wonder Drying Towels.

Pierwszym krokiem do korekty lakieru było usunięcie szkód spowodowanych wytrawianiem lakieru przez ptasie wapno.

Wapno ptasie jest bardzo żrące i szybko wżera się w lakier bezbarwny. Pozostawia za sobą wzór przypominający pajęczynę na powierzchni - a ptasi bałagan nie musi być tam długo, aby tak się stało. Jednym z rozwiązań jest maszynowe wypolerowanie śladów po pajęczynie, ale to usuwa sporo ochronnego lakieru bezbarwnego. Starą szkolną sztuczką jest użycie pistoletu termicznego i podgrzewanie dotkniętego obszaru przez kilka minut. Działa to lepiej, jeśli wytrawianie jest stosunkowo świeże. Ja podgrzewałem ten panel przez około siedem minut i działało to bardzo dobrze. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Do reszty korekty lakieru 991 użyty został system RUPES UHS Easy Gloss. Składa się on z mieszanki UHS Easy Gloss i pianki polerskiej UHS. Jest to nowy, jednoetapowy system przeznaczony specjalnie do odpornego na zarysowania lakieru ceramicznego. Średnio-ciętą mieszanką jest nowo opracowana emulsja, która nie generuje pyłu i nie zawiera wypełniaczy do ukrywania niedoskonałości. Uzyskany rezultat jest prawdziwą korektą. Pianki polerskie UHS Polishing Foam Pads są w stanie poradzić sobie z zarysowaniami jak agresywny pad tnący, ale są również wystarczająco miękkie, aby uzyskać wysoki połysk. Ten jednoetapowy system sprawia, że proces korekty i wykończenia jest znacznie szybszy niż przy użyciu tradycyjnego dwuetapowego podejścia.

Na większych powierzchniach zastosowano pad 150mm / 6 cali, podczas gdy mniejsze, trudnodostępne miejsca zostały skorygowane przy użyciu pianki polerskiej UHS 100mm / 4 cale oraz polerki orbitalnej RUPES LHR 75E.

Lakier Porsche jest zazwyczaj dość twardy, dokładnie do tego typu lakieru został zaprojektowany system RUPES UHS. Był to oczywisty wybór i choć zajęło to trochę czasu, ponieważ lakier był naprawdę dość zniszczony, system UHS wykonał spektakularną pracę. Nie tylko świetnie radzi sobie z cięciem, ale również doskonale rafinuje, więc nie ma potrzeby późniejszej renowacji. Możesz przejść od razu do etapu woskowania, jak tylko odłożysz polerkę. A ponieważ nie ma pyłu generowanego przez mieszankę, cała praca jest o wiele łatwiejsza. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Do ochrony wykończenia użyto wosku Swissvax Endurance Wax. Wosk Endurance jest dostępny do profesjonalnej aplikacji wyłącznie przez Autoryzowanego Detailera Swissvax, ponieważ musi być nakładany w kontrolowanych warunkach, aby wosk mógł się skutecznie związać.

Prawidłowo zastosowany Endurance jest niezwykle trwały; wysoka zawartość carnauby nadaje lakierowi fenomenalny połysk, a jednocześnie sprawia, że jest on wysoce hydrofobowy. Działa odpychająco na brudną wodę i uniemożliwia przyleganie zanieczyszczeń do karoserii. Dzięki temu samochód jest znacznie łatwiejszy do czyszczenia podczas cotygodniowego mycia konserwacyjnego.

Szyby 991 zostały oczyszczone przy użyciu Swissvax Crystal Glass Cleaner, a następnie zabezpieczone Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass.

G1 to świetny produkt do szyb - jest bardzo hydrofobowy, więc woda deszczowa zbiera się i spływa z szyb podczas jazdy. Dzięki temu kierowca jest mniej zmęczony, szczególnie podczas jazdy w złych warunkach pogodowych i w nocy. G1 zapobiega również gwałtownemu przywieraniu śniegu i lodu do szyby, dzięki czemu poranne odśnieżanie jest znacznie szybsze i mniej kłopotliwe. Polecam go przez cały rok, ale w zimie uszczelniacz do szyb jest koniecznością! - Derek Ginger, Master Detailer, UDS.

Felgi 991 zostały zabezpieczone woskiem Swissvax Autobahn Wheel Wax, aby chronić je przed pyłem hamulcowym i osadzaniem się brudu. Odporny na wysoką temperaturę, Autobahn nie spali felg, gdy będą gorące podczas jazdy. Opony zostały pokryte Swissvax Pneu, dressingiem do opon, który pozostawia naturalny satynowy połysk.

Końcowy wygląd 991 był fantastyczny, z głębokim, błyszczącym czarnym lakierem, który został perfekcyjnie wyeksponowany przez wosk. Klient nie mógł uwierzyć w różnicę między tym, co widział po raz ostatni, a tym, jak go odebrał. Można śmiało powiedzieć, że był bardzo szczęśliwy!

Autor

Karol Cisoń

Redakcja chemadex.com.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@chemadex.com.pl

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją

Czym jest auto detailing?
Dlaczego warto skorzystać z auto detailigu?
Jak zadbać o swój samochód?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u nas.