Ochrona 1K-Nano dla nowego Cayenne S E-Hybrid Porsche

Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku samochodów hybrydowych, Porsche ma nową ofertę skierowaną szczególnie do ekologicznych i świadomych swojego budżetu nabywców biznesowych. Nowe Porsche Cayenne S E-Hybrid, zastępuje dotychczasowe Cayenne Hybrid. Wykorzystując bardziej zaawansowaną technologię silników elektrycznych i akumulatorów z Panamery E-Hybrid, Cayenne S E-Hybrid oferuje moc 410 KM, która pozwala na rozpędzenie się od 0-62 mph w około 5,9 sekundy i osiągnięcie prędkości 151 mph - co jest nie lada wyczynem dla samochodu ważącego 2350 kg. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,8 kWh ładuje się w zaledwie 3,5 godziny, a w trybie czysto elektrycznym ma zasięg 22 mil, osiągając maksymalną prędkość elektryczną 78 mph. Można śmiało powiedzieć, że elektryczna hybryda przeszła długą drogę. Fani Porsche nie będą zaskoczeni tym, że Porsche potrafi sprostać wyzwaniu.

porsche

Korzystając z usług concierge oferowanych przez Ultimate Detailing Studio, nowy Cayenne S E-Hybrid został poddany zabiegowi New Car Protection Treatment, a następnie został odebrany z domu klienta. Niestety, pomiędzy zakupem samochodu przez klienta a jego odbiorem, kot sąsiada postanowił podziwiać Cayenne z bliska!

Zawsze sugerujemy przywiezienie nowego pojazdu bezpośrednio do studia, aby natychmiast przeprowadzić zabieg ochronny. Jednak nie zawsze jest to możliwe, a niestety w tym przypadku kot sąsiadów wskoczył na maskę Cayenne. Oprócz pozostawienia błotnistych odcisków łap, kot porysował również maskę. Nie ma uszczelniacza, który zapobiegłby takim zadrapaniom, ale bardziej gładka powierzchnia mogła zniechęcić kota do prób jej zbadania! - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Oprócz zadrapań od kota, nocny deszcz pozostawił Cayenne pokryte brudem drogowym i, co wydaje się być normą w dzisiejszych czasach, sporą ilością zanieczyszczeń środowiskowych.

Zanim samochód mógł zostać zabezpieczony, musiał zostać najpierw dokładnie oczyszczony do niemal klinicznych standardów. Proces ten zaczyna się od kompletnego procesu dekontaminacji. Pierwszym krokiem było zastosowanie Koch-Chemie Reactive Wheel Cleaner, środka do usuwania zanieczyszczeń żelaznych, który kurczy cząsteczki żelaza w kontakcie z podłożem, przerywając wiązania z podłożem i umożliwiając swobodne spłukiwanie cząsteczek. Funkcja zmiany koloru pokazuje miejsca, w których osadzają się cząsteczki żelaza.

Po spłukaniu, Cayenne zostało potraktowane Gtechniq W5 Citrus All Purpose Cleaner w celu usunięcia smaru i osadów z brudu drogowego.

Następnie Cayenne zostało wstępnie umyte przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć wszelkie pozostałe większe cząstki brudu i żwiru.

Lakier miał już trochę ran od kota i jako Basalt Black uwidocznił każdy ślad. Aby wyeliminować możliwość powstania dodatkowych zadrapań na lakierze podczas mycia głównego, użyłem Ultimate Snow Foam. Ten wysoko pieniący się środek do czyszczenia wstępnego dostaje się pod cząsteczki brudu, unosząc je z powierzchni samochodu i umożliwiając ich spłukanie myjką ciśnieniową przed kontaktem z rękawicą myjącą. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Za pomocą myjki ciśnieniowej Kranzle 1152 TST piana Ultimate Snow została bezpiecznie spłukana. Następnie Cayenne zostało umyte przy użyciu metody dwóch wiader, dwustronnej rękawicy do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szamponu Koch-Chemie NanoMagic. Gdy lakier i koła były już czyste i spłukane, do węża podłączono filtr wody dejonizującej Aqua Gleam i Cayenne zostało poddane ostatniemu płukaniu czystą wodą. Filtr ten neutralizuje zanieczyszczenia znajdujące się w wodzie wodociągowej, które w przeciwnym razie pozostawiają nieestetyczne ślady w postaci plam wodnych. Cayenne zostało osuszone miękkimi ręcznikami z mikrofibry i wniesione do studia detailingowego. W tym momencie zdjęto koła, aby umożliwić dostęp do limonkowych zacisków hamulcowych, które klient specjalnie poprosił o zabezpieczenie.

Aby ocenić stan lakieru, został on poddany inspekcji w świetle o wysokim natężeniu. Z wyjątkiem kocich zadrapań, reszta karoserii wykazywała jedynie lekkie ślady zawirowań.

Nowe zabiegi ochronne nie powinny wymagać korekty lakieru przed nałożeniem uszczelniacza, ale w tym przypadku uszkodzenia wymagały wcześniejszej korekty. Lakier Porsche jest zazwyczaj dość twardy, więc wybrałem czarny pad polerski 3M z SCHOLL Concepts S40 Anti-Swirl Compound Black na polerce rotacyjnej FLEX PE14-2-150. Usunąłem w ten sposób dość szybko lekkie swirle i po prostu pracowałem dłużej nad obszarami z kocimi rysami, używając tej samej kombinacji. Zawsze najlepiej jest użyć najmniej agresywnej kombinacji padu i mieszanki, aby zapewnić, że tylko minimalna ilość lakieru bezbarwnego jest usuwana. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Po przywróceniu lakieru do stanu "showroom", nałożono dwie warstwy uszczelniacza Koch-Chemie 1K-Nano w celu zabezpieczenia powierzchni. Uszczelniacz został nałożony przy użyciu polerki orbitalnej RUPES, co pozwoliło na uzyskanie idealnie jednolitego wykończenia, które po wypolerowaniu dało lakierowi połysk i gładkość, której trudno dorównać!

1K-Nano pozostawia wysoki połysk, głębokie refleksy i śliskie wykończenie. Posiada on niezwykłe właściwości odpychania brudu i wody, co jest bardzo przydatne przy tak dużym samochodzie. Poprzez nakładanie warstw 1K-Nano można uzyskać coraz wyższy poziom ochrony przed chemikaliami stosowanymi w myjniach, zanieczyszczeniami przemysłowymi i środowiskowymi. A ponieważ Koch-Chemie dostarcza produkty do pielęgnacji samochodów dla Porsche w Niemczech, jak również dla wielu innych prestiżowych marek niemieckich, wydawało się, że jest to idealny wybór dla najnowszego egzemplarza Porsche. - Derek Ginger, Master Detailer, UDS

Felgi aluminiowe i zaciski hamulcowe zostały oczyszczone przy użyciu Gtechniq Panel Wipe, aby zapewnić usunięcie wszelkich pozostałości silikonów przed nałożeniem powłoki Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ta wysoce odporna na wysoką temperaturę powłoka tworzy barierę, która jest hydrofobowa i oleofobowa (odpierająca olej). Pył hamulcowy i brud drogowy nie przylegają do powierzchni pokrytych tą powłoką, co ułatwia ich czyszczenie i eliminuje konieczność stosowania ostrych środków chemicznych do mycia.

Szyby zostały oczyszczone, a następnie pokryte powłoką Gtechniq G1 ClearVison Smart Glass. Tworzy to hydrofobową barierę, która sprawia, że woda deszczowa zbiera się w momencie kontaktu z nią i jest łatwo odprowadzana podczas jazdy, nawet przy niższych prędkościach. Do polerowania końcówek wydechu użyto Gtechniq M1 All Metal Polish - chemicznego środka czyszczącego, który wypala jasne elementy. M1 pozostawia lśniący połysk niespotykany przy użyciu konwencjonalnych past ściernych do metalu. Na koniec opony zostały zabezpieczone środkiem Gtechniq T2 Tyre Dressing, który nadaje im naturalny, satynowy połysk.

Po dostarczeniu Cayenne S E-Hybrid z powrotem do klienta, był on gotowy i czekał z niecierpliwością na dostawę. Był bardzo rozczarowany stanem, w jakim był, gdy widział go po raz ostatni, jego reakcja była rozrzewniająca. Zwiększona głębia połysku i wyrazistość czarnego metalicznego lakieru doskonale odzwierciedlała jego ekspresję!

Autor

Mariusz Furman

Redakcja chemadex.com.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@chemadex.com.pl

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją

Czym jest auto detailing?
Dlaczego warto skorzystać z auto detailigu?
Jak zadbać o swój samochód?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u nas.