Volkswagen Golf R Estate, "szczegółowy dla detailera

VW Golf zainspirował kilka pokoleń oddanych, zagorzałych fanów. Połączenie niezawodności, praktyczności, stylu, jakości i przystępnej ceny jest integralną częścią sukcesu tego modelu, ale to czynnik radości z jazdy nadał Golfowi jego nieprzemijający urok.

Golf Estate po raz pierwszy pojawił się we wrześniu 1993 roku, ale wersja kombi o wysokich osiągach to zupełnie nowa oferta VW. Dzięki dodatkowym 32 cm długości i 605 litrom przestrzeni bagażowej (hatchback ma 380 litrów), R Estate jest prawdopodobnie najbardziej praktycznym samochodem rodzinnym na rynku. Dodatkowe 79 kg wagi wydaje się nie mieć większego wpływu na fun-factor: sześciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG oznacza, że zmiana biegów jest szybsza i płynniejsza niż w przypadku większości konwencjonalnych przekładni automatycznych, a R Estate osiąga wynik 0-62 mil/h w 5,1 sekundy. Najnowszej generacji system napędu na cztery koła Haldex z kontrolą trakcji zapewnia stabilne prowadzenie nawet w najbardziej śliskich warunkach. Czterocylindrowy silnik wydaje odpowiednio przyjemne dźwięki przez podwójne rury wydechowe. Kilka pól zaznaczonych...

Ten Golf R Estate był fabrycznie nowy, zakupiony przez firmę detailingową, która zamierzała w pełni wykorzystać wszystkie najważniejsze cechy samochodu, od praktyczności wykorzystania go do pracy po czystą przyjemność z jazdy. Klient był w podróży służbowej za granicą, kiedy jego samochód był gotowy do odbioru, więc umówił się z dealerem w Manchesterze, że dostarczy samochód bezpośrednio do studia detailingowego UF w Brands Hatch, gdzie zostanie poddany zabiegowi New Car Protection Treatment. Po powrocie do Londynu Gatwick, klient mógł cieszyć się nowo zabezpieczonym samochodem podczas długiej podróży powrotnej do Szkocji.

volkswagen

Ponieważ samochód został przywieziony z Manchesteru, był dość brudny po przyjeździe. Nieuniknione było, że zebrał nie tylko zwykły brud, kurz i odpryski oleju napędowego, ale także zanieczyszczenia żelazem. Zanieczyszczenie to powstało w wyniku hamowania, co spowodowało unoszenie się w powietrzu małych, gorących cząsteczek żelaza, które lądowały na tarczach kół i parapetach. Pozostawione na miejscu przywierają do powierzchni, a w miarę utleniania lub rdzewienia pęcznieją, co powoduje wżery na powierzchni lakieru. Dlatego ważne jest, aby usunąć te cząsteczki zanim do tego dojdzie, a w tym celu używamy specjalistycznego produktu, który kurczy cząsteczki, powodując zerwanie ich połączenia z powierzchnią. - Matt Back, UF

Aby usunąć związane zanieczyszczenia żelazne, na felgach i karoserii zastosowano środek do czyszczenia i usuwania żelaza Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover. Przy użyciu oddzielnego wiadra do mycia kół UF Wheel Wash Bucket & Scratch Shield, aby zminimalizować szanse dalszego zabrudzenia lakieru zanieczyszczeniami drogowymi z kół, tylne części kół zostały oczyszczone przy użyciu UF Wheel Woolies.

Samochód przejechał długą drogę i spodziewałem się, że na kołach pojawią się zanieczyszczenia. Musiałem mieć pewność, że są one dokładnie oczyszczone. Różne rozmiary Wheel Woolies ułatwiają bezpieczne dotarcie przez szprychy stopów do tylnych części kół. - Matt Back, UF

W przypadku Wheel Cleaner & Iron Remover, aktywny składnik zmienia kolor w kontakcie z zanieczyszczeniami żelaznymi. Kiedy kolor przestaje się rozwijać, produkt i zanieczyszczenia zostają zneutralizowane i można je łatwo spłukać.

Następnie samochód został odtłuszczony przy użyciu Bilt-Hamber Surfex HD. Surfex HD, nie oparty na rozpuszczalniku, rozbija tłuste osady drogowe, a także działa na zanieczyszczenia organiczne, czyniąc pracę z pluskwami lekką. Wszelkie pozostałe plamy smoły zostały usunięte przy użyciu Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover. Ostatnim etapem procesu odkażania było wstępne oczyszczenie samochodu przy użyciu Ultimate Snow Foam, wysokopieniącego, bezdotykowego środka do czyszczenia wstępnego. Piana usuwa większe cząsteczki brudu i żwiru z powierzchni pojazdu i umożliwia ich bezpieczne spłukanie przed myciem zasadniczym.

Większość wirów powstaje w wyniku tarcia rękawicami myjącymi o zabrudzony lakier. Podczas mycia większe cząsteczki brudu mogą zostać wciągnięte w powierzchnię rękawicy, a następnie przeciągnięte po lakierze. Użycie wysoko pieniącego środka do czyszczenia wstępnego skutecznie usuwa te zabrudzenia, dzięki czemu powierzchnia jest znacznie mniej zanieczyszczona, gdy rękawica myjąca dotyka lakieru. Zacieki po myciu są najczęstszą przyczyną matowego i zmęczonego wyglądu lakieru, dlatego ten krok jest niezbędny, aby zachować wygląd pojazdu. - Matt Back, UF

Po zakończeniu etapów dekontaminacji i czyszczenia wstępnego, samochód został umyty przy użyciu dwóch wiader, szamponu Nanolex Pure oraz dwustronnej maty do mycia Merino Ulti-Mitt. Po spłukaniu, do węża podłączony został filtr Aqua Gleam De-Ionising Water Filter, który umożliwił końcowe spłukanie czystą wodą. Następnie samochód został osuszony przy użyciu ręczników UF Ultra-Soft Microfibre Drying Towels, po czym został wprowadzony do studia. Tutaj, lakier został sprawdzony w świetle o wysokim natężeniu.

Mimo, że był to nowy samochód, dokładna wizualna kontrola lakieru była konieczna z trzech powodów: Po pierwsze - wiele nowych samochodów przyjeżdża do nas bezpośrednio z salonów, które zostały poddane złym technikom mycia, co spowodowało powstanie smug po myciu. Tylko dlatego, że samochód jest fabrycznie nowy, nie można zakładać, że lakier jest w dobrym stanie. Po drugie - samochód był długo jeżdżony przed zabezpieczeniem, więc prawdopodobnie doznał pewnych uszkodzeń. Po trzecie - jeśli są jakieś uszkodzenia, chcesz mieć pewność, że zostały usunięte przed uszczelnieniem lakieru, zwłaszcza jeśli używasz uszczelniaczy opartych na nanotechnologii, ponieważ są one niezwykle trwałe. Po utwardzeniu, wszelkie wady są zapieczętowane pod powłoką, więc ich usunięcie jest niemożliwe, chyba że usuniemy powłokę. - Matt Back, UF

Kontrola ujawniła obszary lekkich uszkodzeń, które wymagały polerowania maszynowego.

Do usunięcia zawirowań użyto najpierw SCHOLL Concepts S17 na żółtym padzie polerskim 3M PERFECT-IT III z polerką orbitalną RUPES BigFoot LHR15ES. Następnie lakier został ostatecznie wypolerowany przy użyciu SCHOLL Concepts S20 Black Real 1-Step Compound na 3M PERFECT-IT III Black Finishing Pad.

Aby przygotować lakier i felgi do nałożenia uszczelniacza, samochód został najpierw oczyszczony przy użyciu Nanolex EX Residue Remover. Działa on na pozostałości silikonu lub politury, aby je rozpuścić, zanim rozpuszczalniki spłyną, pozostawiając powierzchnię całkowicie czystą. Uszczelniacz ma wtedy czystą powierzchnię, z którą może utworzyć największą możliwą liczbę wiązań z powierzchnią.

Klient poprosił o zastosowanie jako ostatecznego wykończenia najnowszej nanotechnologicznej masy uszczelniającej Si3D firmy Nanolex. Na bazie krzemionki i z dodatkiem termoplastycznego składnika, Si3D tworzy usieciowaną matrycę 3D, która tworzy chemiczne wiązania z powierzchnią, tworząc niezwykle trwałą, hydrofobową warstwę ochronną. Ponieważ Golf R Estate miał być używany codziennie do celów służbowych, pokonując wiele kilometrów w każdych warunkach pogodowych, zastosowano dwie warstwy Si3D, aby zwiększyć twardość powierzchni ochronnej. Efekt, jaki uzyskano na lakierze, był naprawdę zachwycający.

Felgi zostały zabezpieczone środkiem Nanolex Professional Paint & Alloy Sealant. Ten uszczelniacz, również wykorzystujący nanotechnologię, aktywnie odpycha wodę, brud, oleje i pył hamulcowy, dzięki czemu powierzchnia pozostaje dłużej czysta. Zanieczyszczenia nie przywierają do powierzchni, więc felgi są łatwiejsze do czyszczenia podczas regularnych przeglądów, bez konieczności stosowania ostrych środków czyszczących na bazie zasad lub kwasów.

Ponieważ pojazd miał jechać do Szkocji, a zima zbliża się szybkimi krokami, uszczelniacz do szyb był koniecznością! Zastosowany został Nanolex ULTRA Glass Sealant. Stanowi on hydrofobową barierę, która sprawia, że deszcz gromadzi się w kontakcie z szybą, co pozwala na łatwiejsze odprowadzanie go nawet podczas jazdy z relatywnie niską prędkością. W rezultacie jazda jest mniej męcząca podczas złej pogody. Ponadto śnieg i lód nie przywierają tak dobrze do powierzchni poddanych obróbce, co znacznie ułatwia poranną ucieczkę.

 

Autor

Karol Cisoń

Redakcja chemadex.com.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@chemadex.com.pl

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją

Czym jest auto detailing?
Dlaczego warto skorzystać z auto detailigu?
Jak zadbać o swój samochód?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u nas.