Audi RS6 Avant TFSi Quattro - funkcja i forma, ostatecznie chronione

Audi RS6 Quattro Avant ma coś dla każdego. Jako Audi oferuje luksus i jakość, a także innowacyjność i niezawodność. Jako Avant ma mnóstwo miejsca dla zapracowanej, nowoczesnej rodziny. Jako Quattro radzi sobie na mokrych, oblodzonych i zdradliwych drogach. A jako RS jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 4,0 litrów, więc dostarcza tyle radości, ile tylko można sobie wymarzyć. Oczywiście, wszystko to ma swoją cenę, więc kiedy właściciel tego RS6 Quattro Avant odebrał swój nowy samochód, zarezerwował go w UF'S Brands Hatch Detailing Studio na zabieg New Car Protection Treatment oraz Alloy Wheel Protection.

Zazwyczaj w zabiegach New Car Protection wykorzystuje się środki uszczelniające oparte na najnowszej nanotechnologii, aby chronić różne podłoża. Zabezpieczone powierzchnie są bardziej odporne na działanie ostrych środków chemicznych i odporne na powstawanie śladów po myciu, co pomaga zachować wygląd pojazdu, a to z kolei wpływa na jego wartość przy odsprzedaży. Szczególnie ważna jest ochrona pojazdów wprowadzanych na drogi zimą, ponieważ chłodniejsze warunki stanowią wyjątkowe wyzwanie, zwłaszcza dla lakieru i kół. - Jez Gilman, Dyrektor Zarządzający, UF

Zanim będzie można zastosować uszczelniacz ochronny, najpierw trzeba się upewnić, że każda powierzchnia jest całkowicie czysta, wolna od oczywistych zanieczyszczeń, takich jak brud i ptasie odchody, oraz ukrytych, takich jak tłuste osady i cząstki żelaza.

audi

Nowe samochody są często transportowane koleją na części swojej drogi z fabryki do salonu sprzedaży. Zanieczyszczenia żelazem pochodzą z kół, gdy pociągi uruchamiają hamulce. Te małe, gorące cząsteczki wiążą się z pierwszą powierzchnią, na której się znajdą i zaczynają się utleniać, powodując ich pęcznienie. Pozostawione in situ mogą powodować wżery w lakierze bezbarwnym. Ponieważ nanopowłoki stosowane do ochrony samochodu tworzą trwałe połączenie z podłożem, ważne jest, aby nie zaklejać tych niedoskonałości. Aby mieć pewność, że cząsteczki metalu zostały usunięte, Bilt-Hamber Korrosol został rozpylony na samochód. Korrosol zawiera aktywny składnik, który w kontakcie z zanieczyszczeniami żelaznymi zmienia kolor i powoduje ich kurczenie się, zrywając wiązania, jakie cząsteczka utworzyła z podłożem. Te szkodliwe elementy można następnie spłukać strumieniem wody, zamiast trzeć je rękawicą do mycia, co może powodować powstawanie wirów na lakierze. Korrosol został również nałożony na felgi i pozostawiony do wyschnięcia, zanim zostały one wyczyszczone przy użyciu wiadra na koła UF i wełny do kół. Te szczotki o długich rączkach są wyposażone w różne rozmiary główek szczotek, które pasują do szprych kół ze stopu. Dzięki temu tylna część felg może być prawidłowo wyczyszczona bez konieczności demontażu kół.

Na czarnej plastikowej listwie pod wnęką silnika pojawiły się ślady plam wodnych. Te nieestetyczne ślady są spowodowane minerałami znajdującymi się w wodzie deszczowej i wodociągowej, kredowe pozostałości mogą być trudne do usunięcia bez uszkodzenia podstawowej powierzchni. Pozostawione na miejscu mogą zapiec się na powierzchni i wytrawić ją, a wtedy konieczne jest ich usunięcie za pomocą polerowania.

Aby usunąć je bez wysiłku, zastosowano środek do usuwania plam wodnych z kolekcji Kamikaze, który oddziaływał na związki chemiczne, rozpuszczając je. Następnie zanieczyszczenia zostały spłukane.

Podczas transportu nowe pojazdy są zabezpieczane taśmą i woskami. Po ich usunięciu, pozostawiają one lepkie pozostałości. Aby je usunąć, RS6 został potraktowany środkiem Nanolex Tar Remover. Rozpuszcza on elementy klejące, takie jak osady smoły, resztki taśmy ochronnej i pozostałości po insektach. Następnie powierzchnie zostały potraktowane uniwersalnym środkiem czyszczącym Meguiar's All Purpose Cleaner, aby usunąć tłuste zabrudzenia i wszelkie pozostałości oleju napędowego rozpryskujące się na drogach.

Następnie samochód został jeszcze raz spłukany i poddany czyszczeniu wstępnemu przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć z powierzchni pozostałe duże cząstki brudu i żwiru. Ponieważ większość zmatowień lakieru powstaje na etapie mycia, podczas którego zanieczyszczenia z powierzchni są pocierane tam i z powrotem rękawicą do mycia, należy zapewnić usunięcie jak największej ilości zanieczyszczeń metodami bezkontaktowymi.

Przy użyciu myjki ciśnieniowej Kranzle K 1152 TST, piana Ultimate Snow została całkowicie spłukana, dzięki czemu udało się ją usunąć z każdej szczeliny.

Następnie RS6 został umyty przy użyciu oddzielnego wiadra do mycia UF Wash Bucket i wiadra do płukania Rinse Bucket, wyposażonych w osłony przeciwpyłowe, dwustronną rękawicę do mycia Ulti-Mitt z merynosów oraz szampon Nanolex Pure Shampoo. Przeznaczony do stosowania przed nałożeniem nanouszczelniaczy, Pure Shampoo spłukuje się całkowicie do czysta, nie pozostawiając żadnych pozostałości, które mogłyby zakłócić wiązanie uszczelniacza. Filtr Aqua Gleam De-Ionising Water Filter został podłączony do węża, aby zapewnić RS6 końcowe płukanie czystą wodą przed osuszeniem przy użyciu ultra miękkich ręczników z mikrofibry.

Po wejściu do studia, lakier został sprawdzony pod intensywnym oświetleniem w poszukiwaniu skaz. W przypadku ich stwierdzenia, wymagały one usunięcia przed nałożeniem powłoki, w przeciwnym razie wady zostałyby pod nimi trwale zaklejone.

Lakier Audi jest zazwyczaj odporny na zarysowania, a w tym przypadku właściciel nalegał, aby samochód został dostarczony w stanie nieprzygotowanym, więc nie było zaskoczeniem, że lakier bezbarwny był bez śladu. W rezultacie, wszystko co było potrzebne to lekkie polerowanie ręczne przy użyciu PolishAngel Esclate, aby zapewnić najwyższy możliwy połysk. - Matt Back, UF Detailing Studio

Do zabezpieczenia lakieru użyto lakieru Kamikaze Collection ENREI COAT.

ENREI to najnowsza innowacyjna powłoka Kamikaze Collection, która wykorzystuje dwie warstwy dla zapewnienia najwyższej ochrony. Pierwsza warstwa działa jak podkład, wnikając w mikroskopijne pory w lakierze, tworząc bezpieczne połączenie, a jednocześnie zapewniając zwiększoną powierzchnię, na której może związać się lakier nawierzchniowy. Druga warstwa zapewnia twardą, odporną barierę hydrofobową, która odpycha brud, wodę i oleje. Unikalna formuła zapobiega problemom z plamami wodnymi, które występują w wielu uszczelniaczach ceramicznych. ENREI jest praktycznie odporny na skrajne wartości pH, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla unikalnych warunków, jakie stwarza jazda zimą. Jako dodatkowy bonus, ENREI wzmacnia wykończenie lakieru, pozostawiając połysk przypominający cukierkowy.

Felgi aluminiowe zostały pokryte środkiem Gtechniq C5 Alloy Wheel Armour. Ten nanouszczelniacz jest szczególnie odporny na wysoką temperaturę, więc nie spali się, gdy felgi będą gorące. Dzięki właściwościom hydrofobowym i olejowym, C5 jest idealny do jazdy po zmrożonych drogach: brudna woda spływa po felgach, odprowadzając zanieczyszczenia i zapobiegając ich przywieraniu do powierzchni felgi. Odpychany jest również pył hamulcowy, co znacznie ułatwia konserwację felg i eliminuje konieczność stosowania ostrych środków chemicznych lub szorowania lakierowanego wykończenia felgi.

Opony zostały następnie zabezpieczone przy użyciu Fireball Ultimate Tyre Coating Wax (Blue), aby uzyskać błyszczące wykończenie.

Końcówki wydechu również zostały zabezpieczone przy użyciu środka C5 - idealnego dla wszystkich metali narażonych na działanie wysokich temperatur.

Szyby zostały pokryte powłoką Gtechniq G1 ClearVision Smart Glass. Odporne na wodę deszczową, śnieg, śnieg z deszczem i lód, dzięki czemu jazda staje się mniej męcząca podczas złych warunków pogodowych, a w mroźne poranki łatwiejsze jest rozpoczęcie jazdy z samego rana.

Ochrona nowego samochodu jest zawsze zalecana, a w okresie zimowym jest jeszcze ważniejsza. Niezależnie od tego, czy samochód jest nowy, czy nie, korzysta z ochrony lakieru i kół przed żwirem i solą, dodatkowymi substancjami chemicznymi, takimi jak płyny zapobiegające zamarzaniu i roztwory do mycia szyb, a także przed ujemnymi temperaturami. Ponieważ uszczelniacze te są hydrofobowe, woda nie zamarza tak łatwo na zabezpieczonych powierzchniach, więc nie ma potrzeby skrobania szyb skrobaczkami do lodu, które mogą powodować zarysowania. - Matt Back, UF Detailing Studio

 

Autor

Robert Skrzypek

Redakcja chemadex.com.pl

Zobacz również

Kontakt

E-mail: kontakt@chemadex.com.pl

Bez obaw skorzystaj z naszego doświadczenia związanego z motoryzacją

Czym jest auto detailing?
Dlaczego warto skorzystać z auto detailigu?
Jak zadbać o swój samochód?

Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz tylko u nas.