BMW M5 to niezwykły "super sedan", a jego najnowsza wersja, M5 V8 Competition Package, jest po prostu zachwycająca. Dysponując mocą 575 KM i czasem 0-62pmh wynoszącym 4,2 sekundy, ten z pozoru "normalny" samochód w stylu sedana pokonałby na prostej 997 Carrera S - imponujące, biorąc pod uwagę, że jest o prawie 25% cięższy! BMW opisuje to jako "czystą sensację sportów motorowych".
Stały klient przywiózł do Ultimate Detailing Studio swoje nowe M5 V8 Competition Package w kolorze Silverstone Blue. Z przebiegiem zaledwie 300 mil na zegarze był to doskonały moment, aby zabezpieczyć samochód. Po przywiezieniu do nas swojego poprzedniego M5, klient był w pełni świadomy długoterminowych korzyści, jakie zapewnia zabieg New Car Protection Treatment.
Rozpoczyna się on, jak zawsze, od nałożenia preparatu usuwającego opady żelaza. W tym przypadku nasz Detailer wybrał Bilt-Hamber Korrosol, preparat do odkażania w sprayu z funkcją zmiany koloru, która pokazuje, że preparat działa.
Ceramiczne hamulce w M5 robią prawdziwą różnicę - zazwyczaj w BMW o wysokich osiągach wszędzie widać osady żelaza, ale nie w tym przypadku. Nie było praktycznie żadnych śladów zanieczyszczeń metalowych. - Master Detailer, UDS
Następnie nałożył Bilt-Hamber Surfex HD na nadkola, bagażnik, maskę i zamki drzwi, aby pozbyć się zalegającego smaru. Następnie cały samochód został wstępnie oczyszczony przy użyciu Ultimate Snow Foam, aby usunąć z karoserii większe cząsteczki brudu. Następnie M5 V8 zostało dokładnie umyte przy użyciu metody dwóch wiader, Gtechniq G-Wash i Microfibre Madness Incredimitt.
Po osuszeniu ręcznikami Microfibre Madness Dry Me Crazy, lakier został lekko wypolerowany przy użyciu Poorboy's World Professional Polish, nieściernej pasty, która pozostawia wysoki połysk.
Lakier M5 V8 był bardzo dobry, więc lekkie wypolerowanie nieścierną pastą polerską nakładaną za pomocą aplikatora z mikrofibry było idealne. Następnie objechałem samochód, karoserię i koła, trzy razy środkiem Nanolex PREMIUM Paint Cleaner, aby przygotować go do nałożenia warstwy uszczelniacza. - Master Detailer, UDS
Nanolex PROFESSIONAL Paint & Alloy Sealant został nałożony na karoserię i 20-calowe felgi aluminiowe, aby zapewnić co najmniej 24-miesięczną ochronę przed chemikaliami, zanieczyszczeniami przemysłowymi i środowiskowymi. Gładka powierzchnia, którą pozostawia, jest wysoce hydrofobowa, zachęcając wodę do spływania z powierzchni, zabierając ze sobą brud i zanieczyszczenia. Dzięki temu przyszłe mycie jest znacznie łatwiejsze, co pomaga zapobiegać zarysowaniom i zawirowaniom.
Podczas gdy warstwa uszczelniająca utwardzała się, uwaga została skierowana na inne zabiegi, których wymagał klient. Najpierw skóra wewnętrzna została delikatnie wyczyszczona wilgotnym aplikatorem, osuszona miękką mikrofibrą i zabezpieczona środkiem Gtechniq L1 Leather Coat, który zapobiega przenoszeniu barwnika i odbarwieniom. Dywany i dywaniki zostały wyczyszczone, a następnie zabezpieczone środkiem Gtechniq I1 SmartFabric Coat, który tworzy hydrofobową warstwę zapobiegającą powstawaniu plam.
Szyby w M5 V8 zostały wyczyszczone przy użyciu Nanolex PREMIUM Glass Cleaner, przygotowane przy użyciu Nanolex Glass Polish i uszczelnione przy użyciu Nanolex ULTRA Glass Sealant. Woda deszczowa będzie teraz spływać po przedniej szybie, zmniejszając potrzebę używania wycieraczek i zwiększając komfort jazdy podczas złych warunków pogodowych.
Ostatnim etapem było nałożenie warstwy Swissvax Crystal Rock, luksusowego wosku carnauba o bardzo wysokiej zawartości carnauby w objętości, nadającego lakierowi dodatkową głębię połysku.
Autor
Karol Cisoń
Redakcja chemadex.com.pl
Polecamy
Najnowsze
Jak sprawdzić przekaźnik samochodowy w warunkach domowych (5 prostych kroków)
W samochodzie znajduje się wiele podzespołów elektrycznych, które muszą ze sobą harmonijnie współpracować, aby zapewnić bezproblemową... [...]